Část našeho týmu, včetně ředitele naší společnosti, se ve dnech 5. a 6.4.2022 opět zúčastnila v pražském Kongresovém centru Retail Summitu 2022, který se letos konal již po sedmadvacáté. Už ze samotného sloganu: „Lidskost, udržitelnost, efektivita“ je jasné, že se celé dění kongresu týkalo otázek, které vyvstaly zejména v souvislosti s děním posledních pár let. Nad tisíc účastníků tak společně s námi sledovalo vystoupení zhruba osmdesáti řečníků, doprovázené diskusí klíčových hráčů českého a středoevropského obchodního trhu.
Jedním z hlavních témat, které se v době koronaviru dotklo všech odvětví na trhu bez rozdílu, byl přechod do online prostoru. Otázka toho, jak lze efektivně online a offline prostor propojit v oblasti obchodu a marketingu je něco, s čím přicházíme denně do styku a jsme proto rádi, že jsme mohli slyšet rady od odborníků z digitálního světa společností jako jsou MAKRO Cash & Carry ČR, Sportisimo a další. Jsme zároveň rádi, že panuje všeobecná shoda nad tím, že online a offline svět má stejně silné přednosti i nedostatky a zároveň jeden bez druhého v současné době nemůže efektivně fungovat. Řeč byla také o tom, že žádný online prostor neposkytne zákazníkovi zážitek a sociální interakci, který nabízí nákup v kamenných prodejnách nebo účast na reálném eventu, což jako reklamní agentura, která na experience marketing nedá dopustit, můžeme potvrdit.
Po dvou dnech strávených v okruhu opravdových odborníků, ale také ostatních návštěvníků z nejrůznějších odvětví a oborů, jsme se vrátili plni nové inspirace, poznatků a zkušeností a těšíme se, že vše nové, co jsme načerpali, budeme moci uplatnit v rámci našich stávajících i nových spoluprací.
Zároveň však chceme ctít to, co v rámci svého vystoupení na summitu zmínil Viktor Mayer-Schönberger, profesor z Oxfordu a autor bestselleru „Framers“: „Je třeba neustále hledat nové možnosti řešení a jiné cesty. Vykročte ze své komfortní zóny, protože to donutí váš mozek přemýšlet jinak. Lepší řešení nemusí být to nejrychlejší.“